Coffee Analytics

Vi kobler opp – dere kobler av

Ta kontroll over kaffevanene – optimaliser kaffemaskinene dine med Coffee Analytics

Få verdifulle innsikter og optimaliser hver kopp med Coffee Analytics, markedets mest innovative analyseverktøy for kaffemaskinene dine. Enten du er ansvarlig for kaffeinnkjøp i bedriften, driver en kafé, et stort selskap, jobber med facility management eller er aktiv innen brennerier, tilpasser Coffee Analytics seg dine behov og leverer løsninger som skaper reell verdi.

Nøkkelfunksjoner som gjør en forskjell:

• Full innsikt i drift, forbruk og avtaleperioder.
• Data for å forstå trender og optimalisere kaffetilgangen.
• Fleksible løsninger for smartere innkjøp og mer fornøyde brukere.

Over 7 000 maskiner og 200 000 kopper daglig overvåkes av Coffee Analytics, og hjelper over 200 kunder med å forbedre sin kaffeinfrastruktur.

Vårt mål er ambisiøst – Coffee Analytics skal være og forbli markedets beste analyseverktøy for kaffemaskinparken din. I løpet av 2025 vil vi gradvis integrere over 7 000 tilkoblede maskiner i vår infrastruktur.

Les mer om hvordan det fungerer og hvilke forutsetninger som gjelder på: coffeeanalytics.io (en del av Café Bar).

Hva gjør Coffee Analytics for deg som kunde hos Café Bar?

Optimalisert kaffeløsning med Coffee Analytics og Café Bar

Siden 2017 har vi i Café Bar koblet opp kaffemaskiner over hele Norden. Underveis har vi identifisert flere måter å forbedre synligheten av informasjon fra våre tusenvis av kaffeautomater. Ved å samle inn og analysere data kan vi hjelpe deg som ansvarlig med å ta bedre beslutninger, optimalisere bestillinger og samtidig gi både medarbeidere og kunder en førsteklasses kaffeopplevelse.

Café Bar tilbyr personlig service og digital innovasjon – alt for å gjøre dagen din litt bedre, én kopp om gangen. Med vår tilkoblede teknologi kan vi levere høyere servicenivåer og være digitalt til stede, selv når vi ikke er på plass.

”Vårt mål er å bli Norges mest bærekraftige og innovative kaffebedrift, med nye smarte tjenester og produkter som tilfredsstiller dagens behov uten å sette kommende generasjoners muligheter til å tilfredsstille sine behov i fare.”

Fem pilar som er tydelige mål og samhandler for å skape en smidig, effektiv og miljøvennlig opplevelse:

Raskere service og økt sikkerhet: Ved å koble opp våre kaffemaskiner kan kundeservice raskt identifisere driftsstans og løse problemet eksternt eller via telefon. Dette reduserer driftsavbrudd og muliggjør raskere teknisk support.

40 % på 40 minutter: Høyt servicemål; 40 % av feilene løses innen 40 minutter. Vår kundeservice har direkte kommunikasjon med kaffemaskinen og sørger for at alt fungerer. Trenger maskinen litt ekstra omtanke, får vi vite det og kan handle proaktivt.

Redusert miljøpåvirkning: Ved å forutsi og forhindre feil reduseres behovet for unødvendige serviceutrykninger med bil, noe som fører til lavere utslipp og en mer bærekraftig drift.

Bedre kontroll over innkjøp: Ved å få tilgang til statistikk om forbruket av kaffe og andre drikker kan vi effektivisere innkjøpene våre og redusere svinn. I tillegg gir det oss muligheten til å optimalisere plasseringen av kaffemaskinene etter etterspørsel.

Mulighet for kommunikasjon og innovasjon: Via kaffemaskinens skjerm kan vi formidle viktig informasjon og dele budskap med brukerne våre. Dette gir oss også mulighet til å vise bilder og videoer for å informere og engasjere medarbeidere.


Kaffemaskinens skjerm – en mulighet

Økt engasjement og oppmerksomhet

Digital signage bruker bevegelige bilder, videoer og dynamisk innhold, noe som fanger oppmerksomheten mer effektivt enn statiske skilt eller trykt materiale. Den visuelle tiltrekningen øker sjansen for at medarbeidere eller besøkende faktisk legger merke til og tar til seg informasjonen. Dette kan være spesielt verdifullt for viktige meldinger eller intern kommunikasjon som må nå ut raskt og effektivt.

Fleksibilitet og sanntidsoppdateringer

Via skjermen kan bedrifter raskt og enkelt oppdatere innholdet gjennom et nettgrensesnitt, noe som betyr at meldinger kan tilpasses i sanntid for å gjenspeile aktuelle behov eller endringer. Dette gjør det mulig å planlegge innhold, vise spesifikke meldinger på ulike tider av døgnet, eller tilpasse informasjonen for forskjellige steder eller avdelinger innenfor en bedrift.


Er du interessert i å vite mer?

Kontakt oss via skjemaet, så hører du fra oss snarest!